نیمه ی آشکار من

به قول نیچه ، هر آن کس که خنده نمی داند همان به که آثار مرا نخواند

نیمه ی آشکار من

به قول نیچه ، هر آن کس که خنده نمی داند همان به که آثار مرا نخواند

بدبختی!

چند روز قبل  پدرم از همسایه ای صحبت کرد  بسیار ثروتمند! ؛ که در یکی از واحدهای آپارتمانش، خانمی با دو فرزند معلولش زندگی می کنن! پدر بچه ها چند ماه قبل فوت کرده! در همان مجلس ختم!، صاحب خانه به خانم داغدار تذکر می دهد که از مبلغ کرایه ی خانه به هیچ عنوان کم نخواهد کرد ... 

من هم خیلی ناراحت شدم ... فکر کردم ... طبق معمول خودم رو جای مادر گذاشتم ...

بیشتر که فکر کردم، بیشتر از خودم ناراحت شدم تا از آقای ثروتمند!!

من که اینقدر ادعا دارم؛ من که همیشه ادعا می کنم عاشق خدا هستم! ؛

میشود عاشق خدا بود و عاشق بنده هایش نبود؟!

میشود عاشق خدا بود و به فکر بنده هایش نبود؟!

مگر میشود عاشق خدا بود و به بنده هایش کمک نکرد؟!!

اون آقا حداقل هیچ ادعایی نداره! ...


من چه آرزوهای بزرگ  و دور و درازی دارم؛ اون بچه ها شاید یک آرزویشان فقط رفتن به یک پارک باشه! آرزویی که من و همه ی آدم های اطرافم به راحتی می تونیم برآورده ش کنیم!! ولی ...


یادم اومد که چقدر عاشق این بیت از شعر حافظ بودم


مرا عهدی ست با "جانان"    که تا جان در بدن دارم

                                   هواداران ِ کوی´ش را    چو  جانِ خویشتن دارم



فاصله چه قدر زیاده بین حرف و عمل ... افسوس!




امروز پدرم با برادر اون آقا صحبت کرده بود، شاید ...

برادرشون گفتن که این آقا تا به حال  کوچکترین لذتی از ثروت ش نبرده! حتی آرزوی یک بار خوردن یک غذای لذیذ رو داره!!!!


بچه ها و مادرشون اگر خوشبخت تر از صاحب خانه شان نباشن، بدبخت تر هم نیستن!!




اما

امان از من های پر ادعا ...

نظرات 4 + ارسال نظر
لینک باکس قلم لینک سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:11 ب.ظ http://www.ghalamlink.com

www.ghalamlink.com لینک باکس قلم لینک - - - برای درج لینک شما در لینک باکس ابتداوارد سایت ما شوید.1- کد لینک باکس ما را در قالب وبلاگتان قرار دهید.2-بعد در سایت ما لینک خود را ارسال www.ghalamlink.com www.ghalamlink.ir کنید. بهترین لینک باکس امتحان کنید واقعا آمار وبلاگ تان بالا میرود و بازدیدتان بسیار می شود 100 درصد

سپیده چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:38 ب.ظ

راستی بعضی هابرای چی پول جمع می کنند!؟
وقتی اذتی نمی برند!

سپیده چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:39 ب.ظ

*لذتی*

مجتبی سه‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:08 ب.ظ http://golnouri.wordpress.com

سلام، ممنون که به وبلاگم اومدید.
می دونی چیه. آرزوی هر شخص با شخص دیگر تضاد داره. منظورم اینه که شاید پارک رفتن برای شما پیش پا افتاده باشه اما شاید برای مثال شما در آرزوی یک مسافرت خارج از کشور باشید (مثال) در حالی که این آرزو برای یک فرد دیگر بدیهی و به راحتی قابل اجرا باشد.
در مورد اون مرد ثروتمند می خواهم به یه نکته اشاره کنم. مدتی میشه که پی بردم انسانها در شرایط مختلف پاسخ های متخلف میدن. یعنی اینکه این شرایط هستش که انسانها رو مطابق با خودش بار میاره. که به این موضوع میشه گفت جبر شرایط.
به هر حال حرف برای گفتن زیاده ...
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد